Domů » Co děláme » Práce s klienty » Sociální pomoc
Posláním sociálních služeb OPU je podpora a pomoc cizincům a uprchlíkům v sociálně nepříznivé situaci při integraci do české společnosti. Tým sociálních a interkulturních pracovníků pomáhá řešit mnohostranné sociální problémy.
Při poskytování našich služeb vždy dodržujeme základní zásady:
Máte právo podat stížnost. Stížností vyjádříte svou nespokojenost.
Podání stížnosti:
Způsob – a) ústně (osobně, telefonicky) či b) písemně (dopisem, emailem, vhozením do schránky na stížnosti). Stížnost je možné podat anonymně. V případě, že stížnost nebudete podávat anonymně, je dobré uvést Vaše jméno, bydliště či telefon. Stížnost můžete podat i přes prostředníka. Stížnost můžete podat ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti. Podání stížnosti je Vaše právo a nemůže Vás ohrozit.
Forma – Při podávání stížností v písemné podobě preferujeme tyto cizí jazyky: český, anglický, francouzský, arabský, ukrajinský, ruský, německý a srbochorvatský. V případě, že podáte stížnost v těchto vyjmenovaných jazycích, bude stížnost vyřízena do 3O dní. V případě, že žádost podáte v jiném cizím jazyce nebo je celková čitelnost stížnosti horší, bude lhůta pro vyřízení stížnost prodloužena z důvodu nezbytnosti nalezení tlumočníka či z důvodu potřeby delšího času pro zorientování se ve stížnosti, max. však ve lhůtě 60 dnů.
Výsledek:
Informace o vyřízení stížnosti bude sepsána v tištěné podobě a zaslána Vám na uvedenou adresu nebo si pro ni můžete zajít osobně či je možné ji zaslat e-mailem. V případě anonymního podání do schránky na stížnosti bez uvedení zpětné adresy bude výsledek archivován v písemné podobě v organizaci a poskytnut na vyžádání.
Pokud stěžovatel nesouhlasí se způsobem řešení stížnosti, má možnost odvolat se k nezávislé instituci (např. MPSV ČR).
V rámci odborného sociálního poradenství můžeme klientům pomoci zejm. v těchto oblastech:
Služba je poskytována v Praze, Plzni, Hradci Králové, Brně a Ostravě. Kontaktovat nás můžete telefonicky, e-mailem či osobně přímo na pobočkách. Blíže k otevírací pracovní době jednotlivých poboček zde.
Cílem služby Odborné sociální poradenství je klient/ka, který/á se orientuje ve své nepříznivé životní situaci, zná nástroje pro její řešení a je schopen/a je využívat.
Okruh osob, kterým je služba určena
Kapacita služby
Praha, Ostrava, Hradec Králové – 3 500 intervencí za rok
Brno – 3 500 intervencí za rok
Plzeň – 1 klient jako okamžitá kapacita
V rámci sociální rehabilitace klientům nabízíme:
a) Upevňování získaných schopností a dovedností – motivační a aktivizační aktivity při podpoře klienta ve vyhledávání legálního a dlouhodobého zaměstnání a pro udržení stávajícího zaměstnání; kritéria výběru vhodného zaměstnání; upevňování organizace času; upevňování schopnosti řádně hospodařit s penězi; upevňování rozhodování a přebírání zodpovědnosti za svůj život; zvládání krizových situací…
Cílem služby sociální rehabilitace je klient/ka, který/á využíváním služby zlepšil/a či rozvinul/a své znalosti, schopnosti, kompetence a dovednosti
Okruh osob, kterým je služba určena
Kapacita služby
Max. 12 klientů týdně
Máme k dispozici tři Domy na půl cesty. Dva Domy na půl cesty v Praze s kapacitou 10 míst a jeden Dům na půl cesty v Brně s kapacitou 6 míst.
Terénní programy probíhají v Praze, Středočeském a Ústeckém kraji, dále také v Plzeňském, Královehradeckém, Moravskoslezském a Jihomoravském kraji.
V rámci terénních programů vám nabízíme:
Okruh osob, kterým je služba určena
Kapacita:
Okamžitá kapacita: 1
Pondělí:
9:00 – 16:00 ve všech lokalitách dle předchozí domluvy v uvedeném časovém rozmezí
Úterý:
9:00 – 16:00 ve všech lokalitách dle předchozí domluvy v uvedeném časovém rozmezí
Středa:
9:00 – 16:00 ve všech lokalitách dle předchozí domluvy v uvedeném časovém rozmezí
Čtvrtek:
9:00 – 16:00 ve všech lokalitách dle předchozí domluvy v uvedeném časovém rozmezí
Pátek:
9:00 – 14:00 ve všech lokalitách dle předchozí domluvy v uvedeném časovém rozmezí